Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2010

2005, Ο τυχερός , ο άτυχος & η αναξιοκρατία!

Ο τυχερός, ο άτυχος, και

η αναξιοκρατία !

Βαθμολογούνται και οι εκπαιδευτικοί απ’ τους μαθητές τους.

Με άριστα το είκοσι, τα δωδεκάρια πάνε σύννεφο. Εκτός των

περιπτώσεων που εκπαιδευτικοί Δημοσίου, μεταχειριζόμενοι

ευνοϊκή βαθμολογική μεταχείριση σε μαθητές –πελάτες τους,

έχουν αμοιβαία … αλληλοκατανόηση. Έγινε σχετική Δημόσια

καταγγελία από Συνδικαλιστές Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Φροντι-

στηρίων. Άλλους παράγοντες αναξιοκρατικής βαθμολόγησης ο

καθένας μπορεί να απαριθμήσει δεκάδες. Συγγενολόγια, εξωγε-

νείς παρεμβάσεις διαφόρων ειδών κλπ. Θέλω να πιστεύω ότι η

πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αντι-παρέρχεται αυτές τις αντιξο-

ότητες και ίσταται στο ύψος της. Έρχομαι στην κατηγορία των

αναξιοκρατικά βαθμολογούντων. Η ζημιά που προκαλούν είναι πολ-

λαπλή. Οι προσωρινά ωφελημένοι εθίζονται στην κουτοπονηριά,

αρνητικός παράγοντας για τη μελλοντική τους πολιτιστική και

εκπαιδευτική πορεία. Τους άμεσα θιγόμενους μαθητές, προσπα-

θούν να τους εθίσουν με την αναξιοκρατία και να τους κάνουν

υποχείρια όντα του αναξιοκρατικού συστήματός τους. Να σκύ-

βουν το κεφάλι μπροστά στα προβλήματα που θα συναντάνε στη

ζωή τους , να μην αγωνίζονται γι’ αυτά. Έλα όμως που το νόμισμα

έχει δυό όψεις. Οι αδικημένοι, από Νηπιακή ακόμη ηλικία βάζουν

στόχους. Και ένας απ’ αυτούς είναι το γκρέμισμα του αναξιοκρα-

τικού συστήματός τους. Οι υποστηρικτές της δήθεν δισδιακρη-

σίας μεταξύ αριστούχων μαθητών, στηρίζουν άκριτα τη θεωρία

…. της κληρωτίδας , όπως καθορίζουν και κάποιες σχετικές

Υπουργικές Εγκύκλιοι. Καλύπτονται πλήρως οι αναξιοκρατικές

βαθμολογήσεις τους. Αναβαθμίζουν βαθμολογικά τα μαθητικά

τμήματα διδασκαλίας τους, και φαινομενικά παρουσιάζουν

εικόνα …. ομαδικής προόδου. Αποτέλεσμα , η πλειοψηφία

των εν λόγω μαθητών, να πατώνουν βαθμολογικά στη μετέ-

πειτα μαθητική τους ζωή. Έχουν διδαχθεί και γευτεί την ανα-

ξιοκρατία από πρώτο χέρι. Η τύχη και η ατυχία που τους σερ-

βίρουν, γίνονται το κερασάκι για τις αποτυχίες τους στη μετέ-

πειτα μαθητική , και όχι μόνο ,ζωή τους. Παίρνουν μαθήματα

τζόγου από αρχής της ευαίσθητης νεανικής τους ηλικίας.

Τους προετοιμάζουν να δεχτούν άκριτα το μελλοντικό ανα-

ξιοκρατικό χάος του συστήματος που θα τους σερβίρουν, να

δεχθούν με ηττοπάθεια τα χίλια μύρια εμπόδια που θα τους

πετάνε καθημερινά φράζοντας τα οράματά τους για ένα καλύ-

τερο μέλλον τους. Να δεχτούν την αναξιοκρατία που κυριαρχεί

και κατακλύζει ανέκαθεν τον τόπο μας, με όλα όσα δεινά επα-

κόλουθα για τον τόπο μας. Άκουσα συνδικαλιστές να μολογάνε,

«αφού τα ίδια γινόντουσαν πριν, γιατί να μην τα εφαρμόσουμε

( τα τερτίπια της αναξιοκρατίας ) και μείς τώρα ; >> Εδώ υπει-

σέρχεται και η έννοια της μαγκιάς! Περνάνε με Νόμους τη

διαδικασία της συνέντευξης ως κριτήριο μέτρησης της …..

επάρκειας του Έλληνα πολίτη. Μου θυμίζει εποχές προαιώ-

νιες! Νήπιο ήσουν γιόκα μου, τους διάβαζες στον τύπο, σε

κυνηγούσανε γι’ αυτό, κι ακόμα σε κυνηγάνε, τραμπούκους

και τραμπούκισες , στέλνουν και σ’ ενοχλάνε! Τους χαλάς

την πίτα τη φαρμακερή, που στρώνουν στο πέρασμά μας. Διευ-

θυντοχαμελαίοντες μας επιδεικνύουν τις Δρακούλειες μασέλες

τους. Δε μας κλονίζουν, μας αφυπνίζουν επι πλέον για την

αποτελεσματικότερη αντιμετώπισή τους, των ιδίων και των

αφεντικών τους! Μια δυναμική αντίδραση όσων μαθητών έχουν

πέσει θύματα τοιούτων καταστάσεων, θα ‘ναι η αποχή τους

απ’ τις παρελάσεις των Εθνικών Επαιτειών, καθόσον κατ’ αυ-

τές εμφανίζονται και εκδηλώνονται τα φαινόμενα αναξιοκρα-

τικής βαθμολογικής προβολής των μαθητών , και δη Δημοτι-

κών Σχολείων! Αναμοχλεύοντας το παρελθόν της μνήμης μου,

ταξίδεψα τριακονταοκταετία πίσω . Μια Δασκαλική μορφή

έρχεται στο νού μου. Είναι ο κ. ΒΑΓΓΕΛΗΣ απ’ την Κρήνη.

Νέος Δάσκαλος, γεμάτος ενθουσιασμό για το λειτούργημά

του. Μας επιστράτευσε άρον-άρον, καλοκαιριάτικα, να μας

κάνει φροντιστήρια για τις εισαγωγικές Γυμνασιακές Εξετά-

σεις. Οικονομική ανταμοιβή του; ΜΗΔΕΝ! Στόχευε όμως

σ’ άλλη ανταμοιβή, την ηθική ικανοποίησή του για την

παραπέρα πρόοδο των μαθητών του! Εν μέρη Δάσκαλε σε

ικανοποιήσαμε με την παραπέρα πρόοδό μας. Η Πολιτεία

Δάσκαλε ικανοποίησε τα οράματά σου; Όταν συναντιόμαστε

κάπου-κάπου, βλέπω μια πίκρα φωλιασμένη μέσα σου. Αντι-

λαμβάνομαι τις σκέψεις σου, ανεκπλήρωτα οράματα για δε-

κάδες ζητήματα παραμένουν , όπως τά ‘χαμε τότε στον αυ

θορμητισμό της νιότης μας!

Επί τη ευκαιρία της παρούσας, στο 20ό Δημ. Σχολείο Λεπτο-

καρυάς , όπως έχω ξαναγράψει, πρό τριετίας, είχε υποσχεθεί ο

κ. Ταμήλος, να φράξει με πεύκα και να καλυφθεί η ορατότητα

απ’ το διπλανό Κοιμητήριο. Από τότε , ούτε π ε ύ κ α είδαμε,

ούτε και κ ο υ κ ο υ ν ά ρ ε ς !

Οκτώβριος 2005

ΧΡΗΣΤΟΣ Γ. ΤΣΙΟΥΝΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου